האם דוור במייל עדין אפקטיבי?
האם אתם משתמשים במיילים כשיטה לשמירה על קשר עם לקוחותיכם? אני רוצה לשתף אתכם במספר הרהורים לגביכם וגם לגבי עצמי, ואשמח לקבל משוב על דעתכם. אני שולח מיילים תכניים כבר כ 5 שנים, ובתקופה האחרונה אני שם לב לירידה במספר המיילים שאנשים פותחים, ואני שואל את עצמי...
אז מה הלאה?
בואו נראה מה קרה ... גם לכם.
1. נראה לי כמו שכולם יודעים שאנשים יותר מתקשרים בפייסבוק. תופעה שלא מעט דובר עליה. ולכן.. הצטרפו לרכבת. לימדו את פייסבוק, ותתחילו לתקשר באמצעותו. (אני, דרך אגב, עושה זאת באמצעות שירות אישי חיצוני).
2. אנשים שולחים מיילים - כאילו לא נולד חוק הספאם. מצפצפים על החוק, ולא רק שהם שולחים אלא שגם אין אצלהם אפשרות להסרה. לך תשקיע זמן בתלונה...
3. לא פחות מדאיג – הצפה של מיילים מאנשים מורשים, ששולחים מיילים בכמות גדולה. אני ישר לוחץ על delete , בעיקר בגלל שאני כבר יודע שמיילים אלו יש להם מטרה אחת – למכור לי משהו. ומיילים אלו בד"כ מגיעים עם
נושאים המנוסחים בצורה ש"כאילו" תביא אותי "להתפוצץ" מסקרנות כדי לפתוח.
4. יש מיילים שמגיעים מן הרשתות החברתיות – זה הורס. ומטריד.
5. ו...לא אקפח את תחום הוובינארים. תחום פורח מאד לאחרונה. כל אחד מנותני השירותים לעסקים עושה וובינאר. ועוד אחד. ועוד אחד. כמה אפשר? אם הייתי משתתף בכולם לא היה מתי לעבוד.
אז מה המסקנה?
1. אל תוותרו על המייל, כאמצעי לשמירת קשר עם מעגל הלקוחות והמתעניינים.
2. תעבירו תוכן. תעבירו ערך. נכון שלפעמים צריך למכור, לפרסם, וזה בסדר. אבל הקוראים יפתחו מייל אם הם יודעים שהם יקבלו משהו ממנו. כמו שפתחתם מייל זה, וכמו שאני מקווה שאתם פותחים את המיילים האחרים שלי.
דרך אגב, לפעמים אני מגדיר בשורת הנושא את הפלח הרצוי לי ואז אני מכבד את אלה שאינם פותחים. גם אתם יכולים.
3. תעבדו יותר על איכות, פחות על כמות. אני מעדיף שפחות אנשים יפתחו אבל אלו שבאמת יקבלו ערך.
4. הצטרפו למגמה של רשתות חברתיות – אבל גם כאן, בתבונה.
והפעם – תוכן נטו. לא מציע לכם לא סדנה ולא יום עיון ולא תקליטורים וספרים.
דני קרני יועץ שיווק
למען הכפלת הכנסתכם
03-9470787 www.marketingclub.co.il
דני קרני יועץ שיווק